Carach Angren – This Is No Fairytale

Olandezii de la CARACH ANGREN s-au intors in acest an cu un nou album, intitulat “This Is No Fairytale”, scos sub egida Season Of Mist. Discul reprezinta cel de-al patrulea material de studio din cariera trio-ului olandez si continua sa prezinte povestile horror si pline de imaginatie ale formatiei. Mai mult decat atat (si merita mentionat), discul beneficiaza de o coperta semnata de artistul roman Costin Chioreanu, care reuseste sa faca legatura, ca de obicei, intre conceptul albumului si ideile originale ale artistului.

“This Is No Fairytale” este un album care straluceste in anumite momente, dar nu reuseste sa intreaca maretia componistica de pe “Death Came Through A Phantom Ship” (2010). Este insa mai impozant fata de precedentul material, “Where The Corpses Sink Forever” (2012). Totodata, formatia a renuntat sa se axeze doar pe un concept anume, cum a facut-o in trecut, si a decis sa prezinte mai multe teme cu conotatie horror, adaptate la realitatile societatii de astazi, precum abuzul asupra copiilor, violul, si dependenta de droguri.

Povestile lui Seregor reusesc, din nou, sa te tina in priza, datorita pasiunii si energiei din vocea sa, transpusa peste orchestratia de symphonic black metal. Sunt cateva momente emotionante pe album, bine creionate de toti cei trei membri ai grupului, iar cel mai impresionant mi s-a parut partea instrumentala a pieselor (bine integrata in atmosfera, si asta banuiesc ca este meritul lui Peter Tagtgren, cel care s-a ocupat de procesul de masterizare a albumului, in studioul sau, The Abyss). Exista si cateva clipe anoste, cum ma asteptam, dar ele se pierd repede in masurile dinamice ale pieselor.

“Killed And Served By The Devil” mi se pare cea mai reusita melodie de pe disc, datorita melodicitatii si atmosferei, dar si datorita fortei vocii lui Seregor, care te tine treaz, impreuna cu avalansa de ritmuri naucitoare nascute de schimbarile bruste de tempo. Ruperile din uniformitatea instrumentalului au loc mai mereu, si ador adaptarea lor la cerintele de baza ale symphonic-ului (drept dovada, avem momente de genul in piese precum “Dreaming Of A Nightmare In Eden”, unde vocea clean a lui Seregor exceleaza, sau “Tragedy Ever After”). O alta piesa impresionanta este “The Witch Perished In Flames”, datorita influentelor de death metal din final, orchestrate peste niste riff-uri bine structurate si bine gandite.

Asadar, “This Is No Fairytale” este unul dintre primele albume bune ale acestui inceput de an. Mai multe informatii despre disc AICI.

“This Is No Fairytale” tracklist:

01. Once Upon A Time…