Noul album al formatiei americane AVENGED SEVENFOLD a fost asteptat ca o adevarata revelatie de fanii grupului, dar si de critica de specialitate.
Acesta a fost lansat oficial pe data de 27 august 2013 si, de atunci, a urcat constant in topurile americane si britanice, apropiindu-se de locul 1.
Trupa de metal a atins culmile succesului destul de repede, debutand in 2001 cu „Sounding the Seventh Trumpet” si atragand atentia prin combinatia inedita dintre metalul clasic, heavy, si elementele metalcore. Dupa alte trei discuri de succes, trupa s-a confruntat cu o tragedie inimaginabila.
Tobosarul si unul dintre compozitorii AS, James „The Rev” Sullivan, a fost gasit mort in locuinta sa la doar 3 zile dupa Craciun, in 2009. Cauza decesului a fost intoxicatia cu analgezice, combinate cu alcool.
Foarte multi fani au crezut ca baietii nu isi vor mai reveni dupa trecerea in nefiinta a unuia dintre membri „cheie”. Cu toate acestea, muzicienii ramasi si-au dat seama ca trupa inseamna mai mult decat suma partilor sale si au continuat in mod curajos, „angajandu-l” pe nimeni altul decat pe Mike Portnoy (ex-Dream Theater) in rolul de tobosar pentru „Nightmare”, primul material dupa moartea lui The Rev.
Cu toate acestea, din multe puncte de vedere, „Hail To The King” este adevaratul follow-up al discului auto-intitulat aparut in 2007. Pe „Hail To The King”, formatia isi regaseste vocea personala si merge intr-o directie noua.
Daca materialele precedente contineau destul de multe elemente „metalcore”, „HTTK” adopta o pozitie mai „clasica”, inspirandu-se din cantecele legendeor ca Iron Maiden, Guns N’Roses, Metallica etc. Piesele care se remarca sunt „Shepherd of Fire”, „Hail To The King”, „Requiem” si „Planets”.
Materialul mai contine doua balade: „Crimson Day” si „Acid Raid„, doua bucati „eficiente” din punct de vedere emotional, care reusesc sa transmita sentimentele de melancolie si de anxietate.
Din punct de vedere al productiei, sunetul nu straluceste. Dimpotriva, acesta este cam plat si artificial. Daca ne este permisa o licenta, am spune ca materialul este nu supra-produs ci „sub-produs”. La chitare se putea lucra mai mult, pentru a le spori forta. „HTTK” suna ca un album metal din anii ’70, realizat din fonduri nu foarte stralucite.
Compozitional, piesele sunt previzibile, dar bune, inscriindu-se in „idiom”-ul sonic al unui heavy metal „formulaic”. Ceea ce este interesant la Avenged Sevenfold este ca gaseste calea de mijloc dintre metalul modern in voga astazi si metalul mai vechi, pastrandu-si totusi originalitatea.
„Hail To The King” este comercial, catchy si intesat de „retete” de metal care vor cuceri ascultatorii tineri. Discul este o buna lectie de istorie pentru cineva care vrea sa auda, sintetizate, toate „idiosincrasiile” genului.
Lasă un comentariu