Articol realizat de Costi Drăghici
(Prima parte a articolului poate fi citită aici: Muzică – brand – logo: povestea de succes din spatele lor)
BLACK SABBATH
Black Sabbath este cel mai potrivit nume al primei formații de heavy-metal.
În 1968 cântau blues rock sub numele de Polka Tulk Blues Band. „It’s crap.” admite ulterior Ozzy. În 1969, basistul Geezer Butler vede o mulțime de oameni ce se înghesuiau la cinematograful de peste drum de sala de repetiții unde rula „Black Sabbath„, un film cu Boris Karloff. Butler a fost intrigat că „oamenii își cheltuiau banii pentru a vedea un film de groază„. Astfel, Osbourne și Butler scriu „Black Sabbath„, un cântec cu versuri inspirate de lucrările oculte ale scriitorului Dennis Wheatley și un sunet nou în contrast cu muzica flower power de la sfârșitul anilor ‘60. Entuziasmați de noul sound, formația își schimbă în august 1969 numele în Black Sabbath.
Logo-ul nu a fost atât de important pentru Black Sabbath ca muzica în sine. Copertele primelor discuri nu ies în evidență, dar cu apariția albumului „Master of Reality” (1971) apare poate cele mai cunoscut și plăcut logo al trupei.
Proiectat de Mike Stanford cu un font Kabel Ultra bolduit, acesta se bazează aici pe distorsiunea și embosarea fiecărei litere în parte, efecte care acum putem să le facem facil în Illustrator sau Photoshop.
Cum muzica Black Sabbath este într-o continuă evoluție, logo-urile de pe coperte, scrise cu un font gothic, sunt mai apropiate de noul sound. Totuși, primele logo-uri îmi vor rămâne mereu în minte …
Marea Britanie a fost reprezentată la „Eurovision Song Contest – Armenia 2013” de trupa Doriana cu balada „Lonely Planet„. Piesa care nu a trecut de semifinale a fost scrisă de Tony Iommi, chitaristul celor de la Black Sabbath.
E.L.&P.
Când Keith Emerson (ex. Nice) și Greg Lake (ex. King Crimson) se întâlnesc în decembrie 1969 și decid să formeze un grup, managerul Tony Stratton-Smith îl sugerează pe Carl Palmer (ex. Atomic Rooster).
Triton a fost primul nume ales, iar New Nice s-ar fi interpretat ca o continuare a trupei Nice așa că s-au stabilit la Emerson, Lake & Palmer.
Totuși, cxistă o poveste frumoasă din 1970…
În 1967, Keith Emerson, pe atunci cu Nice, se cunoaște în timpul unui turneu cu Jimi Hendrix. În 1970, toboșarul Mitch Mitchell (ex. Jimi Hendrix Experience) sugerează o sesiune între Emerson, Lake, Palmer și Hendrix. Deși aceasta nu a mai avut loc, în presă au apărut zvonuri cu noul supergrup HELP, un acronim pentru Hendrix, Emerson, Lake și Palmer.
Basistul Greg Lake susține povestea: „Keith și Jimi înțelegeau perfect muzica, dar ar fi ieșit cu scântei… și ne-am fi numit și HELP !”.
Înainte de apariția albumului „Brain Salad Surgery” (1973), trupa nu avea un logo propriu-zis, așa că Keith Emerson l-a rugat pe artistul elvețian Hans Rudolf Giger, cel care a ilustrat coperta albumului, să găsească un logo. Giger a venit cu o variantă simplă: a stilizat inițialele celor trei artiști devenind unul dintre cele mai iconice și ușor de recunoscut acronim din istoria rock-ului.
Potrivit lui Giger, trupa nu i-a plătit realizarea logo-ului, chiar dacă imaginea a devenit parte din brand.
În 1967, la cea de-a patra ediție a „Festivalului George Enescu” ar fi participat, în calitate de concurent la categoria pian clasic, Keith Emerson. Nu există nici o confirmare, dar majoritatea o pun pe seama pasiunii acestuia pentru muzica clasică.
QUEEN
Inițial s-au numit Smile, dar Freddie Mercury a venit cu un nume nou, spunând mai târziu: „Cu ani în urmă m-am gândit la numele Queen… e doar un nume, dar e foarte regal, evident, și sună splendid… e un nume puternic, universal și direct. Are mult potențial vizual și e deschis oricărei interpretări. Am fost cu siguranță conștient de conotația de gay, dar asta a fost cu totul altceva”.
Este la fel de posibil ca membrii trupei să fi căutat un nume care exprima demnitatea royală.
Queen, a devenit sinonim pentru creativitate, diversitate, inovație, perfecționism, muncă și calitate de showmanship.
Freddie Mercury, absolvent al școlii de artă, este responsabil pentru crearea logo-ului Queen. Este unul dintre cele mai impunătore maiestoase, detaliate și simbolice logo-uri al unei formații rock. Aproape regal.
Logo-ul este influențat în mare parte de blazonul Regatului Unit. Fiecare membru al trupei este reprezentat de simbolul zodiei în care s-a născut. Doi lei pentru zodia Leului (John Deacon și Roger Taylor), racul pentru Cancer (Brian May), și două zâne pentru zodia Fecioarei (Freddie Mercury).
Litera „Q” stilizată este înconjurată și susținută din lateral de cei doi lei; pe ea se odihnește un crab în timp ce în partea de jos două zâne sunt apărate de lei. În interior se află coroana regală. Totul este vegheat de o pasăre gigantică Phoenix. Cu un font Roman puțin îndrăzneț și curbat, găsim jos numele grupului.
În noiembrie 1995, după patru ani de înregistrări, apare „Made In Heaven„, ultimul album Queen cu Freddie Mercury.
Albumul, în mare parte finalizat după moartea acestuia, poartă o dedicație pentru „spiritul nemuritor al lui Freddie Mercury„, ca recunoștință din partea acestuia ca materialul să fie finalizat.
Va urma!
Lasă un comentariu