
Se pare că talentul nu este chiar tot ce au nevoie cântăreții pentru a avea succes în cariera lor muzicală!
Un studiu condus de un grup de cercetători din cadrul North Carolina State University relevă faptul că, pe lângă talentul pe care trupele trebuie (bineînțeles!!) să îl aibă, aceștia sunt nevoiți să își dezvolte, în același timp, și alte skill-uri pe care nu mulți le au, și anume cunoașterea lumii „business communication”.
Studiul, care a fost făcut prin intermediul unor interviuri cu 18 cântăreți de indie rock, arată faptul că foarte multe trupe rock care nu se bucură de o susținere din partea caselor de discuri mari se confruntă cu multe provocări în ceea ce privește comunicarea cu mass-media, fanii sau agențiile de booking:
„Muzicienii trebuie să comunice cu foarte multe publicuri: fani, potențiali fani, case de discuri, agenții de booking și mulți alții…De asemenea, ei trebuie să scrie foarte mult, de la e-mail-uri legate de chestii business până la postări pe social media sau materiale de advertising pentru a atrage fanii.” a declarat Stephen Carradini, unul dintre cei care au condus acest studiu.
Mai exact? Ei bine, dacă nu știți câtă muncă se află în spatele promovării unei trupe care este la început de drum, aflați că lucrurile nu sunt așa de ușoare cum par.
În primul rând, o trupă trebuie să-și construiască o audiență, să identifice exact acei oameni care sunt interesați în mod direct de muzica pe care trupa o produce. Iar acest lucru reprezintă o provocare mare, mai ales dacă luăm în considerare faptul că trebuie să atragă și să convingă oameni care nu sunt încă fanii lor.
După ce identificarea și comunicarea cu potențialii fani este gata (dar care, trust me, niciodată nu se termină), conform spuselor lui Carradini, muzicienii trebuie să fie pregătiți să aștepte, mai exact să aibă răbdare până ce vor putea ajunge într-un punct în care vor putea să se susțină singuri din punct de vedere economic, fără a mai fi nevoiți să aibă mai multe job-uri în același timp. Cu alte cuvinte, multor trupe le este greu să angajeze pe cineva care să se ocupe de partea de PR și comunicare, astfel încât acest lucru îngreunează destul de mult creșterea popularității unei trupe.
Astfel, un alt lucru identificat de către Stephen Carradini este faptul că muzicienii sunt nevoiți să-și dezvolte skill-uri de negociere, pentru a ști cum să negocieze de pe o poziție mai slabă (fiind la început). Deși lumea business-ului muzical este diferită de alte industrii, tot business rămâne. Iar asta este o provocare mare.
Deci, încă mai credeți că este ușor să promovezi o trupă rock?
Mai multe despre studiu puteți găsi aici.
sursă foto: Getty
Lasă un comentariu