
A fi cu adevarat sinistru este o arta pe care foarte putini o stapanesc. Formatia germana ATROCITY exceleaza la acest capitol si o face cu toata experienta celor peste 25 de ani de cariera.
Noul album al adeptilor death-metalului tehnic, „Okkult”, lansat pe 22 aprilie 2013, este o capodopera a genului si reuseste sa faca un lucru rar: sa te sperie si sa te delecteze in acelasi timp.
„Okkult” este unul dintre acele discuri pe care este indicat sa-l asculti noaptea, pe intuneric, stand gol in fata unei oglinzi, cu o lumanare in mana. Garantam ca daca faceti acest lucru veti vedea macar coada unui demon itindu-se in reflexie.
Pasajele simfonice (rezultatul colaborarii cu Lingua Mortis Orchestra a lui Victor Smolski) care evoca o opera diabolica, soaptele monstrilor, ale diavolilor sau ale Mortii insasi si ritmurile galopante, de fuga disperata, schiteaza portretul unui disc tulburator, care gaseste echilibrul perfect intre agresivitatea absoluta si accesibilitate.
Formatia Atrocity este cunoscuta pentru versatilitatea sa si pentru felul in care a experimentat cu o multime de genuri de metal, de la death, la black, simfonic, gotic si industrial. Pe „Okkult” se regaseste cate un pic din fiecare element, fara a fi sacrificata unitatea stilistica.
„Okkult” aminteste de formatii ca Septicflesh si Rotting Christ, tragand o linie clara de demarcatie intre munca frontmanului Alexander Krull cu Leave’s Eyes si ceea ce face la Atrocity.
„Pandaemonium” reprezinta piesa perfecta pentru deschiderea discului, deoarece rezuma impecabil identitatea acestuia. Fragmentele operatice morbide se alatura agresivitatii unui death-metal tehnic si scot la iveala virtuozitatea muzicienilor.
„March of the Undying” si „Beyond Perpetual Ice” ii prezinta pe Thorsten Bauer (bas, chitara) si pe Sander van der Meer (chitara) intr-o forma maxima, scotand la iveala toata dementa de care sunt capabili. Blast-beat-uri dure si un contrabas nemilos contribuie la crearea unui sound-wall extrem de consistent.
Chiar si asa, muzica nu devine niciodata „indigesta” datorita elementelor simfonice care actioneaza ca un fel de momente de repaos.
„Todesstimmen”, „Necromancy Divine” si „Haunted by Demons” experimenteaza cu niste efecte vocale infricosatoare, prin care sunt evocate glasurile entitatilor infernale. „Masaya” reprezinta o dovada reala a abilitatilor ritmice ale formatiei.
„When Empires Fall to Dust” il scoate putin pe ascultator din lumea marsurilor intunericului prin debutul luminos, de tip progresiv. De alta, aceasta este cea mai „practicabila” piesa de pe album si are potential major de single.
„La Voisine” incheie „Okkult” intr-un mod epic, starnind fiori pe sira spinarii si amintind de dinamica melodiilor unui Black Sabbath timpuriu si a lui King Diamond.
„Okkult” este discul cu numarul 12 al germanilor in peste un sfert de secol de cariera si reprezinta in mod clar unul dintre cele mai reusite albume create vreodata de Atrocity. Formatia nu da semne ca ar vrea sa se blazeze si ramane unul din stalpii metalului extrem european.
Tracklisting:
2. Death by Metal
3. March of the Undying
4. Haunted by Demons
5. Murder Blood Assassination
6. Necromancy Divine
7. Satans Braut
8. Todesstimmen
9. Masaya
10. When Empires Fall to Dust
11. Beyond Perpetual Ice
12. La Voisine
Lasă un comentariu